Kärleksbett och svaga nävar

Sååå var träningsveckan till ända. Vi kan låtsas att veckan började i lördags, det var en ganska intensiv dag. Eller skulle ha varit i alla fall.
Allt skulle ha börjat med en heldag med SNFS(Södra Norrlands styrkelyftsförbund), men eftersom jag för det första slavar för Sandvikens kommun så var tanken att jag skulle försöka jobba på förmiddagen och kunna sitta med på eftermiddagens styrelsemöte, där jag sitter med som suppleant. Tyvärr vaknade jag med migrän och vart liggande som ett roadkill hela förmiddagen. Tack vare Elmo så kunde jag i alla fall sitta med under eftermiddagen!
I alla fall, efter alla möten så blev det ett mycket fint bänkpass med Karin "Bobby" Nilsson och Bänkdrottningen, aka Lisa Greis.
Bänk är, och kommer alltid vara, min svagaste gren. På tävling har jag gjort 62.5kg, men det är så svårt att behålla spänningen i kroppen så pass länge, sedan kunna vara explosiv och aktivera rätt muskler när det är dags att pressa. Vi har i alla fall börjat träna med långa stopp, och negativa bänk för att få upp uthålligheten och mer vana med tyngre vikter.
 
I söndags åkte vi till Storvik. I Storvik händer det alltid magiska saker. Just då stog det strongwomen på schemat, och jag fick träffa två andra tjejer, förutom Bobby, som är förbannat starka. Och där stod jag, som en liten lus och bara glodde. JAG VILL OCKSÅ BLI SÅ DÄR STARK! 
 
Vi traskade med farmers, 60kg i varje hand ca 20m. Och jag måste, måste börja jobba mer med greppstyrka. Sen vart det vändningar och pressar med Apollon. Även där har jag inte mycket att komma med. Däremot så har jag hittat ett bra användningsområde för min stora mage, man kan alltid vila apollon på den ;) Sen kommer vi till min älsklingsgrej. Däckvält <3 Nu har jag en film på det, men jag har inte den blekaste aning om hur man gör för att få upp den här, men en bit av det finns på min instagram, Frubackstrom. Jag vet inte varför, men jag älskar att välta däck.
 
Så kom måndag.. som var helt FANTASTISK! För det första, jag hade bestämt mig för att vara ledig hela veckan. För det andra var det dags för tunga benböj. Mark är svintråkigt, i bänken är jag svag, men i benböjen, där du gosse kan även jag tycka att jag är förbannat duktig. Eller kommer att bli i alla fall.
Benböjen har förövrigt kännts skit på senaste tiden. Tungt, segt, ingen fart alls. Men i måndags, jisses! Även om det var rätt tidigt, kl9, så kändes allt bara så himla bra redan från start. Stånk, pust, gap och vrål senare... nytt gym.pers! En mycket fin 2a på 137.5kg.
Även det här finns det ett klipp på, på min instagram... (lär jobba litegrann med det här med teknik.)
Så sjukt jävla nöjd! Och livrädd. För det var tungt, och nu ha rjag en föraning om vad som komma skall på SM... Men jag försöker att inte tänka på det ;) Och förresten, ligger ni inte på golvet och kvider efter ett tungt pass, då har ni gjort fel!
 
I tisdags hände det här...
Inte så mycket träning den dagen alltså... Det här är Birk, och han bor här nu <3
Men sen var det dags för Storvik och strongwomen träning igen.
Mer farmers, provade ok, provade farmers hold och välte däck. Men känslan och styrkan fanns inte alls. Inte ens däckvältet gick bra. Men det är okej ändå, för jag hade inte sovit i stortsett alls på grund av lilla Birk som hade lite svårt att komma till ro. Men huvudsaken var att jag åkte dit. Grenträning har en förmåga att lämna märken efter sig. Mest mentalt, jag känner mig så jävla stark och bra när vi åker därifrån, oftast. Inte den här gången. Men jag åkte inte därifrån omärkt...
Både små och stora kärleksbett. För att man inte ska kunna åka hem och glömma vad det egentligen är man har gjort, hur mycket man egentligen har lyft...
 
Sen dess har det varit vila. Kroppen är helt slut, jag har haft nackspärr och gymmet har varit stängt i två dagar. Ikväll ska jag ut och springa, antagligen imorgon med. Och då kan man ju alltid hitta nån stock eller en mysig sten som man kan lyfta på....
 
Mmossa mossa på er, alla männskobarn!

Kommentera här: