30årskris

Jag har kommit fram till att jag är en värdelös bloggare, och kommer därför bara använda bloggen när jag har något långt att skriva, sånt som jag inte orkar skriva på telefon, och som ingen orkar läsa på instagram.
 
Men nu till något helt annat.
Ni som följer mig på instagram vet att jag har kämpat mycket med vikten i år, men ingenting har hänt. Verkligen ingenting, jag står i stort sett helt stilla det senaste halvåret och det är sjukligt frustrerande. Det känns hela tiden som om jag är så jävla nära, men vad jag än gör så händer absolut ingenting. Och ja, ni vet ju vadsom händer om jag inte går ner i vikt.
Jag har kollat runt lite, och i dalarna ligger gränsen på ett annat BMI än här i gävleborg, vilket i praktiken innebär att jag behöver gå ner till 95 istället för 80kg. Jag är alltså mindre än 20kg bort från att få reda på varför jag inte kan bli med barn, men ingenting händer.
Och för några veckor sedan fick jag helt enkelt nog.
Jag har bett om en remiss för att göra en gastric sleeve.
 
Först vill jag säga att jag aldrig har sett ner på människor som har gjort eller gör en sådan här operation, men jag har aldrig kännt att det är rätt för mig. Det gör jag inte nu heller, men jag ser det som min enda utväg.
Processen har precis kommit igång, man har tagit en massa prover, som som vanlgit såg jättebra ut. Man testade även för sköldkörteln men den fungerar precis som den ska. Jag fick träffa en fantastisk läkare, Dr Adnan. För första gången i hela mitt liv fick jag träffa en läkare som faktiskt lyssnade på vad jag hade att säga, och inte bara skickar en remis till en kirurg utan att ens bry sig om vem jag är. Och han pratade med Andreas också, för att få veta mer om mig. Så nu väntar jag på en tid hos en dietist, sedan skall doktorn sammanställa allt och då besluta om jag ska opereras eller inte. Han tyckte att jag vägde för lite....
 
Just nu har jag stängt av alla känslor runt det här, för det är inget lätt beslut. Det är inget som jag vill göra, men vad har jag för val? Jag fyller 30 nästa år, jag närmar mig mitt "bäste före datum". Så kalla det för 30års kris, det kanske är det, men jag känner att allt det här blir jobbigare och jobbigare med tiden.
Jag vet inte vad jag annars ska ta mig till, jag har verklign gjort allt, fått mer hjälp än dom flesta men fortsätter att misslyckas....
1 Elin.p:

skriven

För det första, i mina ögon är du en kämpe, du är inte en som misslyckas.
Jag önskar jag kunde göra eller säga något som hjälper dig. Jag förstår din frustration, det gör jag. iaf med vikten. En sleeve innebär ju mindre komplikationer än en gbp som jag förstått, så det borde vara det bättre valet. Finns ju privatkliniker i sthlm som gör dessa också om du får nej från din dr. Hoppas och håller tummarna för din och er skull! ❤

Kommentera här: