Det har hänt en del sen sist vi hördes av

Nu var det jättelängesen jag skrev. Det senaste inlägget tog inte bara väldigt lång tid att skriva, det tog lång tid att bearbeta efteråt. Bara det säger något om hur jävla sjuk inställning jag har haft till allt, och hur trött man blir av att gå igenom och jobba med allt. Var duktigt trött efteråt!
Och jag fick sån respons! På facebook, på instagram och här. Ni är så fina <3 Jag har läst allt, men jag vet inte alls hur jag ska möta alla kommentarer. Men ikväll, typ en månad senare, så ska jag svara på allt, jag lovar.... att försöka..
 
Iallafall, det har som sagt hänt den del sen i mitten på augusti. Bland annat har jag och Karin tagit tag i min kost. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte har ätit lika dåligt som alla tror, men det finns alltid utrymme för förbättringar, särskilt med tanke på hur skev min syn på mat har varit. Så jag gick ihop med tre kompisar och kör nu sockerfri september. Vi har alla lite olika "regler" men vi hjälps år och peppar varnandra. Nån vill dricka mindre cola, jag vill gå ner i vikt och nån ville rent allmänt äta bättre. Allt går superbra, jag är piggare, gladare och kilona bara rasar!!
Nej, nej nej... DET ÄR SKITSVÅRT! Första två veckorna var jag stenhård. INGET tillsatt socker alls. Mmm.. vet ni vad den typ största ingrediensen i senap är? Eller i soltorkadetomater? Eller i vissa smaksatta cremefraicher? Vissa dagar blir jag bitter och tänker leva på enbart vatten, men snart hittar dom säkert socker där med.. det har varit skitsvårt! Men jag har börjat landa lite grann i det. Det blir lite lättare för varje gång jag handlar.
Dock har jag valt att släppa lite här och där. Senap äter jag inte särskilt ofta, så de gånger jag typ äter ärtsoppa så får det vara okej. Likaså soltorkade tomater, när jag använder det i matlagning så är det aldrig några mängder och det händer rätt sällan.
Proteinpannkakor från Proteinfabrikken med blåvär och kokos... NOMNOM
 
Här har Karin varit lite extra bra att ha. Hon har hjälpt mig hitta alternativ, stöttat upp när det behövts och sett till att jag äter de gånger jag är på väg att hoppa övermåltider, och påminnt mig mom en jävligt viktig grej: Man måste inte lyckas jämt.
Okej om jag äter senap ibland, eller glömmer av mig när jag äter ute. Det är inte hela världen, bara jag gör bra val på det stora hela. Just nu har jag väll glidit iväg lite väl, klämde 4mackor med gustafskorv istället för en ordentlig middag, men då får det vara så och så gör vi rätt imorgon istället.
Och jag är faktiskt väldigt nöjd med mig själv. Jag har suttit med när andra fikar och äter godis utan att döda någon. Visst blir jag jättesugen, men jag låter faktiskt bli.
Målet med allt det här, är väll dels att få fart på viktnedgången, men den största delen är att förändra min syn på mat, som inte är helt hälsosam som ni vet. Jag vill kunna fika med en kompis utan att ha jätteångest i flera dagar efteråt. Jag vill kunna lyxa med lite godis en lördagkväll utan skulden som kommer efteråt. Och så vill jag lära mig mer om vad det egenligen är vi köper för skit. Okej att socker förhöjer smaken ibland, men behövs det verkligen? Helt ärligt? Och har ni sett mängderna som hälls i? Alltså... sjukt är det iallafall.
 
Träningen då? Jo, det är ju DM i bänkpress på lördag i smedjebacken, så jag har typ bara kört bänk i en månad. Jag gillar bänk, men 3ggr i veckan... om man säger så här, jag är jävligt glad att det här snart är slut!
 
Men jag har haft sån fantastisk tur att träffa Sandra Jakobsson på SM i Norrköping i sommras, och hon knåpade ihop ett bänkschema åt mig! Det har gjort den här bänknötningen lite mindre tråkig... Och den har gett resultat! Vikterna bara flyger omkring, vissa dagar har jag haft svårt att fokusera för att det har helt enkelt kännts alldelens för lätt! Sjukt har det iallafall varit, och spännande. Jag har aldrig haft ett schemaatt gå efter förr, och jag kan bara konstatera att schemat har varit helt underbart (även om jag kaaaaaanske har gjort något litet avsteg ibland...)
Annars har jag promenerat, gått, lunkat och ibland joggat. Typ så. Jävlar vad jag har gått! allt för att få fart på förbränningen. Det har varit jävligt tråkigt ibland, men även här har Karin fått rycka in och varit påjagare och det har jag behövt. En dag skulle vi gå en mil. Men som jag borde ha misstänkt, med Bobby går man inte en mil, klart man måste sprinnga lite också. Första gången det hände gnällde jag en hel del, typ mycket, och sprang inte så mycket. Men nån vecka senare skulle vi göra om det, och då hände något... jag sprang mer, fortare och tyckte att det var riktigt roligt! Det var en rusch att komma hem igen, helt slut men jävligt nöjd!
Men så hände det en grej. Jag har i typ två veckor haft jätteont i axlarna. Ni som följer mig på instagram vet att jag i perioder har problem med migrän som gör att axlarna blir överspända och allt blir bara bullskit av allt.
Värmeplåster <3
 
Det är tur att jag känner en helt fantastisk och underbar kille som heter Jocke och har Ryggakuten i Barrsätra.
HAN ÄR MAGISK! Jag kan gå in och knappt kan röra mig, och kommer ut typ 5cm längre och helt utan värk. Lätt att få tid, han är inte särskilt dyr och både masserar och knäcker. Jag tänker aldrig gå till någon annan någonsin. Nu är iallafall ryggen typ återställd, nöp till något häromdagen, men fick låna Karins bandyboll och har behandlat med värmeplåster, Tigerbalsam och voltaren(inte allt samtidigt) och nu har det släppt och jag är redo för tävling på lördag.
Förresten, kommer ni ihåg att jag satte ett viktmål inför de här tävlingen? Vill ni veta hur det har gått hittils? HA! Det får ni vänta på tills efter invägningen på lördag ;) Jag har några dagar på mig ialalfall och det kan no vara bra...
 
Ovanpå allt det här har jag börjat med ännu en grej. Jag har börjat skolan!
När jag avslutade "Träna med Kalle" hade något hänt, jag ville något mer och jag hade någon form av tro på att jag skulle klara av det. Tillslut kom jag ialalfall in på Grundlärarprogrammet med inriktning mot fritidshem. Och vill ni veta en kul grej? Jag kommer få en ämnesexamen, det måste vi ha, i ett praktiskt ämne. Gävle erbjuder bild, men det är jag inte ett dugg intresserad av, så min plan är att söka ämnesterminen i Falun för där erbjuder dom IDROTT! Japp, ni läste rätt, en tjockis som skytt gympalektionerna som pesten siktar på att få ämnesbehörighet i idrott. Sen får vi väll se hur det går med det där, men det är min plan just nu iallafall.
I övrigt trivs jag jättebra i skolan. Jag hade turen att hamna i enn studiegrupp där vi kommer jättebra överens, även fast vi är ganska olika och vi drar åt samma håll vilket är jätteskönt. Vi har dessutom jävligt roligt ihop.
 
Jag har saknat att plugga, att få tänka kreativt och tänka på nya sätt. Det är en utmaning och jag kommer få kämpa hårt, men jag håller tummar och tår att det går vägen.
 
 Puh! Jag tror det var allt! Ja visstja, dom har möblerat om pågymmet, jag har ramlat mitt i en benböj med 90kg på ryggen, gjort 3 lyckade examinationer i skolan och ska rensa ur mina garderober då mycket börjar bli alldelens för stort... nu ska jag ut och kläcka ett pokémonägg och pussa på min man.
Mossa mossa på er, alla männskobarn!
 
p.s. är det nåt särskilt ni vill läsa om? Eller något ni funderar över? Bara fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan!

Kommentera här: