När allt hunnit sjunka undan lite

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan SM, och besvikelsen har hunnit lägga sig lite. Jag tror att det egentligen handlar om att jag för engångsskull hade nån form av förhoppning om vad jag skulle klara för vikter, det brukar jag nämligen inte ha, och när jag inte klarade av det så tog det lilla självförtroende jag hade skaffat mig en rejäl smäll.
Men nu har det som sagt hunnit sjunka undan lite, och jag har faktiskt kunnat glädjas åt bänken på riktigt.
 
Under helgen har vi haft finbesök, i form av Sofia från Luleå och Stella från Katrineholm. En liten rolig grej, är att jag aldrig har träffat Sofia förut, vi har skrivit en del på olika socialamedier, och Karin har träffat henne på en del tävlingar. Men när hon kom i lördags så kändes det som om vi alltid kännt varandra. Vi har kunnar prata om precis allt hela helgen. När Stella kom en stund senare så tappade vi snabbt koll på klockan.
Vi pratade om allt från pojkar, missbruksmentaliteter till stress, styrkelyft och facket. Tillslut fick vi iallafall jaga varann i säng. Morgon dagen skulle bjuda på grenträning, Monroes och ännu mera prat.
Att gå och lägga sig med hela huset fullt i bra människorger en speciell känsla. Jag är nog en liten husmamma i själen och älskar att ha huset fullt i folk, och att ha en sån här sleepover är något av en dröm som gick i uppfyllelse.
 
Iallafall, i söndags så klämde vi allihopa in oss med träningsväskor(alla utom Stella som lyckats glömma sin hemma) i bilen och for mot Storvik. Där finns ett fantastiskt strongmangym som en Jimmy har, och ibland får vi vara där och leka. Jimmy är en bra grej, men jag har inte tordats hälsa på honom, vilket jag borde.... snart!
Jag har haft lite kämpigt med den här typen av träning. Eftersom jag är så ny på det, och sporten är så bred med en uppsjö av olika grenar, så är det lite svårt att ha en plan. Men då lyckades jag knåpa ihop något som kune likna ett träningsupplägg. Dock sprack det ganska snabbt, men roligt var det iallafall!
Farmers, apollon, däckvält, kronlyft, stockvändning och loading var vad vi lyckades klämma in, och så tog jag några steg med ett 150kg ok ochså... det var tungt.
Av de här grenarna så är det nog apollon, däckvält, loading med natursten och stockvändning som är mina favoriter. Av stocken och stenen får man dessutom små kärleksbett..
 Men det var roligt, och suget efter mer fanns där hela tiden.
Dessutom fick vi sällskap av Karl och Sandra, så vi passade på att låta Karl agera fotograf, så vi fick med alla starka tjejjer på en och samma bild.
Det blev trångt, men muskler tar ju en hel del plats!
 
 Sen blev det mer prat, mat från Monroes, tårfyllt adjö av Stella och lite stickning. En helt fantastisk söndagkväll alltså.
 
Sen var det dags. Jag skulle tillbaka ner på SAK, första gången sen ett par dagar före SM. Jag skulle dessutom köra halvtunga böj, och just böjen är ju lite nojjig... eller att överhuvudtaget vara nere på gymmet. Kändes läskigt på nå vis. Iallafall, halvtunga böj var ordern, 6*6 på 70kg för att vara exakt. Det var lite ostabilt, och jag kan ha attackbänkat lite men över lag så gick det bra. Sen fick jag ett grattis och en riktig gangster hälsning av vår ordförande Tommy och ett samtal med coach så då kändes det lite bättre sen.
 
Även idag vart det ett pass i den där källaren som jag verkar gilla så mycket. Tung bänk var tanken, så tung bänk och en del stödövningar blev det. Och jävlar va roligt vi hade!
Bara så där, så kändes allt som förr igen, och bänken flöt på hur fint som helst.
Påminnelse till mig: STRÄCK PÅ HAKAN SÅ SLIPPER DU ALLA DUBBELHAKOR!!
 
Jag är så otroligt tacksam för de människor jag har runt omkring mig just nu. Det har kanske låtit löjligt med mina tankar kring vad som hände under SM, men det blev som det blev och nu försöker jag släppa det. Under helgen har jag funderat mycket, och kommit fram till vissa saker.
För det första så släpper jag SSK tävlingen i oktober. Jag är trött, min kropp är trött. Det har varit ett väldigt intensivt år och att gå från att aldrig ha tränat och tävlat till att träna på en hyffsat intensiv nivå och köra 6 tävlingar på ett år är nog tufft. Så jag släpper den och fokuserar på styrkelyft och bänkpress.
För det andra så kommer jag köra både Bänk DM och Styrkelyfts DM. Mest för att om jag sen skulle sluta tävla, så vill jag inte avsluta det med resultatet från SM. Och bänken kör jag endast för att den kommer gå på hemmaplan, i Smedjebacken! Sen kan det dessutom ha varit så att jag kan ha lovat Cicci från MK att vi ska göra SM tillsammans nästa år i Borås....
 Men det kommer ske en del förändringar framöver, men det är en annan historia som vi tar i ett annat inlägg, annars kommer jag aldrig bli skriva färdigt, och hur många långa inlägg orkar man egentligen med?
 
Förresten, visste ni att det finns ett perfekt fotohörn utanför mitt gym?
Tydligen,så måste man posa om man har bra med pump i axlarna. Japp, vi kör poseringar nu också...
 
Mossa mossa på er, alla männskobarn
 

Kommentera här: